Tuesday, March 23, 2010

PWTC...HENTIAN PUTRA

Assaalamualaikum...

hari ni aku keluar bersama2 3 org kawan pergi ke PWTC-Pesta Buku Antarangsa KL 2010.This is my 1st time go there.Sebelum ni x pernah,x de kesempatan utk pergi.Tahun ni adalah tahun bertuah la kiranya..alhamdulillah.


Sebelum smpai PWTC,ada satu kejadian berlaku.nk cerita sikit.(dgr mcm cerita gempaq je).hehe.salah 'topup' kredit kt no fon org lain.sblum nk g PWTC tu sruh kwn tlg topup kn.tp malangnya dia tersilap no fon.jdnya kredit tu x masuk pd no ak.entah sape la yg bertuah dpt..susah la hidup aku arini.kredit fon kering.mmg kering sungguh la,maxis n celcom.sama2 kering..nk cari topup kt PWTC,xde.yg ada org2 yg sibuk mempromosi celcom upax.serabut betul la diorang ni.asal jln sikit,ada je terserempak ngn budak2 celcom ni."kak,ni no upax,gunalah"..ayt mereka.kita dh guna la.dh berzaman dh guna no upax tu..hu..kalau bg kredit xpela,kita ni ngh nk topup.ishh..


Sampai di pesta buku tu,aku jd rambang mata.banyak sngt buku,jd pening x reti nk beli buku apa.mcm2 jenis buku ada.'syurga buku'.banyak syarikat penerbitan yg terlibat,antaranya; PTS,Karangkraf/Alaf 21,Galeri Ilmu,Fajar Ulung,Pustaka Darussalam,Al-Hidayah,Karisma PUblication,Sarjana Darussalam dan lain2 lagi.ramai pengunjung yg datang,x kurang ngan student uia..masing2 dtg utk beli buku,maklum la harga murah..antara buku yang telah aku beli ialah, novel sejarah islam Abu Bakar,Umar Al-Khattab,novel Alaf 21;'Anugerah Cinta','Untukmu Wanita','Munajat Malam', 'Khadijah Cinta Abadi Kekasih Nabi', 'the Ant', 'Mat Dengan Telur Emas(buku cerita arab) dan sebuah majalah i..banyak jugak la buku yg dibeli.kalau diikutkan nk beli lagi tp dh abis bajet..hehe.


Paling x suka masa kt PWTC tu ialah linguaphone.linguaphone yg menyerabutkan..kt mn2 mesti ada org linguaphone,promote suh beli brg dia..aku telah terkena,dia panggil utk bg briefing,katenye 5 minit tp hampir sejam kot.huh,penat dk dgr.abis masa aku kt situ..nk lari je tp x taw nk lari camne sbb org tu tekun bercerrita tntg linguaphone.lps tu bila kitorg berjalan nmpak org2 linguphone,ktorang melarikan diri x nk terserempak ngn mereka.menyerabutkan sungguh mereka tu.nk suruh kita beli benda alah tu..mcm2 la promote.huh,tu la menyebabkan kami x tenang ms kt PWTC,linguaphone yg menyerabutkan.


Pastu ada satu cerita,kisah yg terjadi di hentian Putra.Kisah yg x boleh dilupakan.cerita nya begini,masa aku kt hentin putra tu aku sempat g beli cupcorn sbb lalu kt sblh org jual cupcorn,baru corn yg menusuk kalbu menambat hatiku..hu.pastu aku beli la.ada seorang akak ni nk byr makanan yg dia beli yg hanya berharga rm1.80 tp menggunakan duit kertas rm50.adik penjual ni xde duit utk bg baki balik lagipun sbb akak tu beli 1 je,so penjual tu suruh la beli brg lagi.tp akak tu xde nk beli ap2 pn.akak tu mg xde duit kecik,hanya rm 50.masa tu aku tngh nk byr cupcorn aku yg berharga rm2,pastu terasa la kesian kt akak ni.duit aku pn x bnyk masa tu sbb dh abis kt pesta buku td.pastu aku nk keluarkan duit lagi tuk byrkan harga barang akak tu tp tanpa diduga,akak tu dulu yg bertindak membayar cupcorn aku.pastu aku pn nk byr balik la kan sbb kt tangan aku ada duit rm2 tu.tp akak tu menolak,dia kata dia belanja...aku serba salah sbb aku x knl pn akak tu.tetiba je akak tu nk belanja.sungguh mulia hati akak tu.kmi x knl antara 1 sama lain pn.alhamdulillah,ada insan mulia mcm ni.akak tu terlebih dahulu dr ku utk membuat kebaikan.terima kasih akak,smg mendapat ganjarannya.

moral of story : berbuat baik la di mana sahaja,bersedekah la kpd sesiapa sahaja mahupun org yg kita x kenali.berbaik2 la antara kita sesama saudara seislam.sentiasa la ada niat yg baik,sesungguhnya walaupun hanya berniat tp x melakukan lagi kita still dpt pahala (niat utk melakukan kebaikan).

No comments:

Post a Comment