Tuesday, May 11, 2010

i LOVE u..

Ibu, ibu, engkaulah ratu hatiku

bila kuberduka, engkau hiburkan selalu


9 Mei adalah hari ibu, tapi saya tak sempat nak wish kat ibu saya.maaf ye ibu, angah terlupa, tak sengaja. Kelmarin ada banyak kerja, bukan tak ingat tapi lupa (sama je kan.tapi betul2 tak sengaja sebab kelmarin seharian sibuk siapkan assigment. lepas tu bila teringat, tak sempat nk call plak. sampai la harini baru call.akhirnya malam tadi wish kat ibu :"selamat hari ibu,ibu". ibu pun tanya, bila hari ibu (ibu saja2 tanya padahal dah tahu).kelmarin,ibu,maaf angah tak sempat nak wish kelmarin.ibu nak hadiah apa? hm,nak bagi hadiah apa ye kat ibu..selama ni, ibu bnyak bg kt saya.kadang2 tak mintak pun tp ibu belikan.saya bersyukur dapat ibu yg baik hati tak macam orang lain yg nk kan sesuatu sampai meminta2,merayu2 kat mak dia,suruh mak dia belikan tp saya tak.terima kasih ibu.


saya sayang ibu saya.sangat sayangggggg..terima kasih ibu kerana melahirkan angah,menjaga,mendidik dan membesarkan angah. ibu selalu take care,jaga angah. kalau angah sakit, ibu akan sapu ubat kat angah.antara ramai2 anak ibu,angah la yg mengalami masalah kesihatan, sikit2 sakit, ibu tak pernah mengeluh. buat kerja berat sikit tak boleh, jadi ibu tak menyuruh saya buat kerja2 yg berat.setiap kali call ibu, ibu akan tanya, dh makan belum?ibu sangat ambil berat terhadap anak2nya.ibu risau kat diri saya yg kadang2 sakit. sebab tu la masa mula2 dpt masuk uia lps spm,saya gembira tp ibu diam je, tak cakap ap2 pun.ibu kelihatan risau dan berat hati untuk melepaskan saya pergi belajar.sebab sebelum ni saya tak pernah berjauhan dgn ibu.masa sekolah dulu, saya tak pernah dok asrama.pernah sekali saya minta izin kat ibu tuk dok asrama tp ibu tak izinkan sebab risau akan diriku.


banyak sangat yg ibu telah berikan kt angah terutama kasih sayang yg x dapt di cari di mn,hanya dari ibu shj.tq ibu,terima kasih buat segala apa yg telah ibu berikan. miss u ibu...(nak balik)




Di saat kita berjauhan
Rasa ingin ku berlari
Mendakapimu penuh girang
Bak si kecil kehilangan

Kau insan penyayang
Betapa ku merindu
Lembutnya belaian ibu
Membuatku terlena


i LOVE u, ibu..


*redha Allah bergantung kpd redha ibubapa.
berbuat baik la kpd ibu kerana syurga di bawah telapak kaki ibu..


4 comments:

  1. kami jumpe blog kamu :)
    hahahha
    xgtaw pon de blog eh....

    ReplyDelete
  2. damba redhaMu-dak ised :

    salam.siapakah kamu?huhu.owh,jumpe blog sya ye.tahniah.haha.dh awk x tanya,mcm mn sy nk gtaw...haha.selamat datang ke blog sy yg x seberapa ni.blog ni hanya menceritakan psl pengalaman,aktiviti,dan kehidupan sy.ahlan wasahlan wa marhaban bikum....

    ReplyDelete
  3. hihi kami adalah dak edu :)
    jangan mrh naa :)
    saje jalan2 jenguk2

    btw, nice new layout

    ReplyDelete
  4. yela 2...terima krn singah.nt jgn lupe dtg kagi..hu :-)

    ReplyDelete