Saturday, May 15, 2010

Melaka owh melaka.......

Assalamualaikum....

Sambung cerita.ha,lps habis program kem penghayatan Al-Quran sk.Klebang Besar,Melaka (kira2 pkul 1)kami pun naik bas (bas uia).kami pergi mn?kami g jln2.mula2 kami berhenti di pantai Puteri utk solat zohor.lps tu bergerak ke Dataran Pahlawan.kat situ kami melawat Muzium Kesultanan Melayu Melaka.Lps tu bergerak ke Taman Larangan yg berada bertentangan dgn muzium.taman tu sungguh cantik sekali.very nice.lps tu kami jln2 sekitar dataran pahlawan tu sehingga pukul 6 baru bertolak menuju ke masjid selat plak.masjid ni sangat cantik.subhanallah.masjid terapung.begitu kagum sekali.islam di mana shj.betapa Islam sangat tinggi,tersebar di merata,di segenap pelusuk.alhamdulillah.kami solat mghrib n jama isya' di masjid tu.

Kira2 pukul 8 mlm kami bertolak sekali lagi ke Dataran Pahlawan utk menikmati mkn malam yg telah di sponsor oleh YB Dato Ali Rustam(MB Melaka),syukur alhamdulillah.makanannya sungguh sedap sekali,mcm2 ada,gulai udang,masak asam pedas ikan pari,telur goreng special dan lain2 lagi.sedap tapi..........P.E.D.A.S..hehe.biasa la nm lagi Melaka.makanannya mmg pedas...x boleh la saya nak jd org Melakau (melaka) sebab x tahan makan pedas..hu.lps makan kami naik river cruise plak.seronok naik river cruise,melihat keindahan pemandangan melaka pada waktu malam.cantik sungguh.hm,yg x dpt dilupakan ada antara kami yg tertelan air sungai tu..eee..mcm mn la rasanya air sg tu (air kotor)

Sebelum pulang,sambil menanti bas dtg,kami jln2 di kawasan sekitar.bas sampai kira2 pukul 11 sebab jln sesak.dlm perjalanan pulang ke uia aa yg tdo kerana kepenatan.mana tak nya dari pagi sampai ke malam tak rehat pun.walaupun penat tp kami sangat seronok.selain dpt mencurhkan bakti utk program kem penghayatan Al-quran tu,dpt gk berjalan2 di bandaraya bersejarah.alhamulillah,subhanallah...

Setakat ini sahaja cerita saya di Melaka.sangat seronok.alhamdulillah,saya dapat mengikuti program QYC pada kali ni.sebab sebenarnya pada tarikh tu ibu saya nk datang kL,tapi tetiba x jadi plak.jd saya dpt join la program tu..alhamdulillah..

fasi2 n komiti bergambar kenangan di hadapan Muzium Kesultanan Melaka

depan sg,dpn kinci air

gambar fasi2 n komti2 yg di ambil semasa berada di atas river cruise :-)

keretapi tanah melayu...

berjalan-jalan di sekitar Dataran Pahlawan.

atas tangga di Muzium Kesultanan Melaka

pemandangan malam negeri Melaka.gambar di ambil semasa menaiki 'river cruise'.